Telewsparcie – zaproszenie do rekrutacji

355

Marszałkowski Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej prowadzi otwartą rekrutację uczestników programu teleopieki domowej, opartego na mobilnych urządzeniach, które monitorują funkcje życiowe i pozwalają w razie potrzeby przywołać pomoc, a nawet wezwać ratowników. Sprawdź, czy to oferta dla Ciebie lub seniora w Twojej rodzinie!

 – Zakładamy, że w ten sposób będziemy mogli zaprosić do projektu wszystkich potrzebujących tego rodzaju wsparcia – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. – Wiemy, że właśnie ten rodzaj pomocy dla osób w starszym wieku jest właściwy i oczekiwany. „Bransoletki życia” to poczucie bezpieczeństwa i zachowana na dłużej samodzielność i sprawność.

Na nasz opiekuńczo-ratunkowy system teleopieki domowej składają się monitorujące funkcje życiowe mobilne urządzenia do szybkiego przywoływania pomocy („bransoletki życia”) oraz uruchomione w ubiegłym roku centrum operacyjne, które prowadzi marszałkowska spółka Kujawsko-Pomorskie Centrum Kompetencji Cyfrowych Conectio. Adresatami tej zyskującej sobie coraz większą popularność formy wsparcia są przede wszystkim mieszkający samotnie seniorzy. Pierwszeństwo zarezerwowaliśmy dla osób o niskich dochodach, a także kombatantów i osób represjonowanych. Uzupełnieniem oferty są pomoc sąsiedzka i wolontariat opiekuńczy.  Osoby, które otrzymają bransoletki w ramach obecnego naboru, ponosić będą symboliczną odpłatność (35 zł miesięcznie), z której zwolnione są osoby o najniższych dochodach.

Bransoletka ratuje życie

  • w ciągu ostatnich 12 miesięcy seniorzy wzywali pomocy 10 tys. razy
  • co trzecie wezwanie dotyczyło upadku
  • co 20. kończyło się interwencją medyczną

O tym, że bransoletka, za pomocą której można przywołać pomoc, to rzecz bardzo pomocna, przekonał się pan Henryk Kamrowski z Lisich Kątów w gminie Grudziądz, który otrzymał urządzenie w ramach pakietu dystrybuowanego przez samorząd gminy. Pan Henryk upadł we własnym mieszaniu. Ratownicy z centrum operacyjnego, którzy otrzymali z bransoletki sygnał o upadku, natychmiast spróbowali się z nim połączyć, niestety bez powodzenia. Błyskawicznie wezwali zespół pogotowia ratunkowego – akcja zakończyła się happy endem. – Ciągle nie mogę się przyzwyczaić do bransoletki i czasem mi przeszkadza, ale bezpieczeństwo jest najważniejsze – mówi pan Henryk.

„Bransoletki życia”

  • dla 3 tys. podopiecznych
  • korzysta już 2600 osób
  • czujnik upadku
  • pomiar tętna
  • pomiar nasycenia krwi tlenem
  • komunikacja głosowa z centrum operacyjnym
  • 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę

Wszelkich informacji udziela Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu – telefonicznie, e-mailowo, za pomocą poczty tradycyjnej i we własnej siedzibie:

  • w dni powszednie w godz. 8-14
  • 87-100 Toruń, ul. Bartkiewiczówny 93, po. 206 i 204
  • 56 657 14 70, wew. 1415 i 1411
  • e-mail:teleopieka@rops.torun.pl
  • rops.torun.pl.

 Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego prowadzi starannie zaplanowaną politykę senioralną, odpowiadającą na potrzeby i oczekiwania osób starszych. Pamiętamy, że seniorzy, podobnie jak pozostałe grupy wiekowe, są bardzo zróżnicowaną grupą społeczną, dlatego adresowane do nich działania muszą to uwzględniać. Wachlarz działań, realizowanych przez nasze instytucje oraz przez finansowane za pomocą marszałkowskich grantów organizacje pozarządowe, jest szeroki – od ofert twórczego spędzania wolnego czasu po oferty pomocowe i opiekuńcze. Program teleopieki domowej jest jedną z nich.

Beata Krzemińska
rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego