Tylko w pierwszym tygodniu października 35 osób nie przyszło na umówioną wizytę w poradniach specjalistycznych przy szpitalu w Świeciu. Nieodwołane wizyty to jedna z przyczyn kolejek do lekarza a wystarczy zadzwonić i odwołać zaplanowaną wizytę.
W samej poradni ortopedycznej na wizytę nie stawiło się aż 28 pacjentów. 5 osób nie dotarło do poradni diabetologicznej i 2 do poradni chirurgicznej. Ponieważ wizyt nie odwołano, nikt inny nie mógł skorzystać ze zwolnionego miejsca.
– Chcielibyśmy ograniczyć takie sytuacje, dlatego namawiamy pacjentów do korzystania z naszej centralnej rejestracji telefonicznej. Umówienie wizyty czy jej odwołanie nie wymaga przychodzenia do szpitala. Wystarczy, żeby pacjent zadzwonił do centralnej rejestracji na numer 41 240 0000 i poinformował, że nie może przyjść na umówioną wizytę. Pracownik call center anuluje wizytę i jeśli pacjent będzie sobie tego życzył wyznaczy nowy termin – mówi Przemysław Leśniewski, prezes Nowego Szpital w Świeciu.
Telefoniczna rejestracja pracuje od poniedziałku do piątku w dogodnych godzinach od 7.00 do 18.00. Pacjenci oczekujący na infolinii mogą skorzystać z opcji oddzwonienia. W tym przypadku pracownik call center automatycznie oddzwoni na numer, który wyświetli się w systemie.
Dwa dni przed wizytą każdy pacjent, który wyraził zgodę otrzymuje sms-a z przypomnieniem o planowanej wizycie oraz numerem telefonu, pod którym można odwołać wizytę lub zmienić jej termin.
Inną formą zarządzania swoimi wizytami jest system elektronicznej rejestracji dostępny na stronie internetowej: www.nowyszpital.pl. Do korzystania z systemu wystarczy profil zaufany. Na bieżąco terminy wizyty są aktualizowane w poradni podstawowej opieki zdrowotnej w Pruszczu oraz do poradni specjalistycznych w Świeciu: ginekologiczno-położniczej, chirurgicznej, urazowo-ortopedycznej, alergologicznej, chorób zakaźnych czy laryngologicznej. W serwisie można zarezerwować wizytę, odwołać ją lub zmienić termin.
Marta Pióro
Rzecznik prasowy
Grupa Nowy Szpital Holding S.A.