Inkubator Przedsiębiorczości w Świeciu zaprasza wszystkich zainteresowanych do udziału w bezpłatnym szkoleniu pt. „Media społecznościowe w Biznesie” współfinansowanym ze środków Powiatu Świeckiego i Gminy Świecie.
Temat: Media społecznościowe w Biznesie
Termin: 05.03.2024 r. godz. 10:00
Miejsce: Inkubator Przedsiębiorczości, Chmielniki 2b, Świecie
Zgłoszenie: obowiązują formularze zgłoszeniowe dostępne w biurze Inkubatora oraz na stronie www.inkubator.com.pl (zgłoszenia przyjmujemy do 01.03.2024).
Kontakt: tel. 52 33 12 868 lub 798 650 009, e-mail: biuro@inkubator.com.pl
Program szkolenia
- Powitanie gości
- Prezentacja ogólnych założeń szkolenia – Nasza działalność przenosi się „do sieci”, a także wszelkie działania, które mają na celu promowanie naszego produktu, czy usługi. W jaki sposób prezentować treści reklamowe? Na czym polega kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych? Czy znamy odpowiednie narzędzia i potrafimy je zastosować? Jakie są zalety i wady obecności w sieci? W jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo? Na te pytania odpowiemy podczas szkolenia.
- Część merytoryczna
- Opracowanie planu – Strategia
Odpowiednia strategia to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu. Powinniśmy dokładnie określić, co chcemy zaprezentować na stronach internetowych. Opracowanie planu krótkofalowego i długofalowego pozwoli odpowiednio rozłożyć akcenty na prezentowane treści – czy promujemy produkt, który rzeczywiście jest potrzebny?
Kto stanowi naszą grupę docelową?
Jakie potrzeby ma grupa docelowa?
Jakie są jej preferencje odnośnie zastosowanych treści? (dobór pod względem wykształcenia, wieku, doświadczenia). - Przekaz i jego wartość
Mocne i słabe strony powinny skupić naszą uwagę jeszcze przed publikacją treści. Trzeba odpowiednio przygotować się do określonego odbioru – w świecie Internetu najważniejsze są opinie, „lajki” , udostępnienia – jak o nie „walczyć”? - Filmy promocyjne – tworzenia internetowych przekazów
Znajomość elementów technicznych, takich jak odpowiedni dobór ujęć, światło, wprowadzenie lektora – może pomóc w tworzeniu interesujących przekazów w Internecie. Formy audiowizualne przyciągają odbiorców, którzy chcą oglądać wybrane przekazy w atrakcyjnej formie. Stanowi to także element wyróżniający pośród wielu treści, publikowanych w Internecie. - Treść a kwestie bezpieczeństwa
Zasady bezpieczeństwa są kluczowe w udostępnianiu treści. Trzeba posiadać wiedzę, co można podawać do publicznej informacji, a co stanowi zagrożenie – są to kwestie prawa prasowego, dlatego warto poznać je przed publikacją, aby uniknąć konsekwencji. - Formy graficzne
Nowoczesne narzędzia otwierają przed użytkownikami różnorodne możliwości, dotyczące tworzenia form audiowizualnych – w jakich sytuacjach je stosować? Które z nich stanowią atrakcyjny dodatek ? czy poprzez nieumiejętne zastosowanie, przekaz może stać się mało czytelny? Na to pytanie odpowiemy podczas dyskusji.
- Opracowanie planu – Strategia
- Część szkoleniowa – przygotowanie krótkiego filmu i prezentacja hasła reklamowego – krótkie przekazy typu „rolka” są obecnie pożądaną formą promocji biznesu – omówienie przygotowanych przekazów w kontekście współczesnej reklamy
- Podsumowanie szkolenia – wspólne określenie najważniejszych założeń materiału filmowego, dodatkowe pytania do osoby prowadzącej szkolenie.
- Pożegnanie